보증

Warranty

  • 무상 수리기준

    고장이 아닌 경우 서비스를 요청하시면 요금이 부과되므로, 반드시 사용설명서를 읽어주시고, 설명서로 해결이 안될시 전화상담을 먼저 받아보시길 권장합니다.

  • 무상 수리

    품질보증 기간 이내에 정상적인 사용상태에서 발생한 성능, 기능상의 고장인 경우 엔지니어가 수리한 후 정상적으로 제품을 사용하는 과정에서 12개월 이내에 동일한 부품이 재고장 발생 시

  • 유상 수리

    - 보증기간이 경과된 제품

    - 사용설명 및 분해하지 않고 간단한 조정시

    - 인터넷, 안테나, 유선신호등 외부환경 문제시

    - 구입 제품의 초기 설치 이후, 추가로 제품을 연결하거나 재연결을 하는 경우

    - 제품 내부의 먼지, 헤드 등의 세척 및 이물 제거시

    - 사용설명서 내에 주의사항을 지키지 않아 고장 발생시

    - 전기 용량을 틀리게 사용하여 고장이 발생된 경우

    - 당사에서 지정하지 않은 소모품이나 옵션품으로 발생된 고장의 경우

    - 서비스센터 엔지니어가 아닌 사람이 수리하여 고장이 발생 한 경우

    ※ 제품에 따라 유상 서비스가 거부 될 수가 있습니다.(제품 보증서 참조)

    - 외부 충격이나 떨어뜨림 등에 의한 고장, 손상 발생시

    - 천재 지변으로 인한 고장의 경우

    - 소모성 부품의 수명이 다한 경우(배터리, 램프류 등)

  • 서비스요금 산정기준

    서비스요금은 부품비, 수리비의 합계액으로 구성되며 각 요금의 결정은 다음과 같습니다.

    부품비

    수리 시 부품 교체를 할 경우 소요되는 부품가격을 말합니다.

    부품비는 부가세 10 % 가 포함된 가격입니다.

    수리비

    수리비는 유료 수리 시 부품비를 제외한 기술료를 말하며 수리 시 소요시간, 난이도 등을 감안하여 산정한 수리비 기준표를 따릅니다.

  • 제품보증기간

    1. 제품 보증기간이라 함은 제조사 또는 제품 판매자가 소비자에게 정상적인 상태에서 자연 발생한 품질, 성능, 기능 하자에 대하여 무료수리를 해주겠다고 약속한 기간을 말한다.

    2. 제품의 보증기간은 구입일자를 기준으로 산정하며, 구입일자의 확인은 제품보증서(구입영수증 포함)에 의해서 한다. 단, 보증서가 없는 경우는 동 제품의 생산 당시 회사가 발행한 보증서 내용에 준하여 보증 조건을 결정하며, 생산년월에 3개월 감안(유통기간반영)하여 구입일자를 적용하여 보증기간을 산정한다.

    3. 당사와 별도 계약에 한하여 납품되는 제품의 보증은 그 계약 내용을 기준으로 한다.

  • 부품의 보증기간

    부품보증이라 함은 제품을 구성하는 각 부품에 대한 품질 보증을 말하며 그 기간은 다음과 같다.

    유상으로 수리한 경우, 수리한 날부터 1년 이내에 정상적으로 제품을 사용하는 과정에서 종전과 동일한 부품 고장이 재발한 경우 무상수리 (일반적 소비자분쟁해결기준 및 내규)

  • Free repair standard

    If it is not a malfunction, a service request fee will be charged. It is recommended that you read the user's manual and, if you cannot solve it with the manual, call first.

  • Free repair

    When parts are out of stock within 12 months in the process of using the product in terms of performance and functionality in use and functionality in use within the warranty period.

  • Paid repair

    - Products that have passed the warranty period

    - For simple adjustment without manual and disassembly

    - In case of external environment problems such as Internet, antenna, wired traffic, etc.

    - After initial installation of the purchased product, additional products are connected or reconnected.

    - When cleaning dust, heads, etc. inside the product and removing foreign matter

    - In case of failure due to failure to observe the preservation precautions for use sequence

    - In case of failure due to incorrect use of electric capacity

    - In case of failure that occurs as an option or not specified by our company

    - In the case of a breakdown caused by repair by someone other than the service center engineer

    ※ Depending on the product, paid service may be denied. (Refer to product warranty)

    - In case of external shock or dropping, failure or damage

    - In case of failure due to natural disaster

    - When consumable parts have reached the end of their service life (battery, lamps, etc.)

  • Service charge calculation standard

    The service fee is composed of the amount of parts and repair costs, and the fee is determined as follows.

    Parts cost

    In case of repairing parts, the price of parts incurred when replacing parts is the parts.

    The parts cost includes 10% VAT.

    repair cost

    Repair fee refers to the technical fee with parts fee in case of paid repair, and the standard table of repair cost calculated by considering the time required for repair, difficulty level, etc. is used.

  • Product warranty period

    1. Product warranty period refers to the warranty or warranty quality, performance, function, function, and promised warranty period that the product promises to the consumer in silence.

    2. The warranty period of the product is calculated based on the date of purchase, and confirmation of the date of purchase is included in the product warranty (including purchase receipt). However, if there is no warranty, the terms of the warranty are determined according to the content of the warranty issued by the manufacturer of the product, and the warranty period is calculated by applying the purchase date, taking into account 3 months in the production year and month (reflecting the shelf life).

    3. The warranty of the product provided only in a separate contract with our company is based on the content of the contract.

  • Warranty period of parts

    Parts warranty refers to the quality assurance for each part constituting the product, and the period is as follows.

    In the case of repairs for a fee, free of charge if the same parts failure recurs in the process of using the product within one year from the date of repair (general consumer dispute resolution standards and bylaws)